Tribut

Hallå!

Tänkte inleda detta inlägg med att påpeka vilket vackert vädrer vi haft den senaste tiden. Glädjande att det inte regnade idag. Dock så har det regnat någon gång under dagen samtliga av de senaste 30 dagarna.

Igår var det vackert väder (ironi denice) och stämningen var på topp när vi satte oss tillrätta på 676:an. Maten vi förtärde, för dagen på Kungshallen, smakade riktigt gott. Synd bara att stället är stressigt och överbefolkat. Det är tydligen en trend att ta "santa fe" men det kändes komfortabelt att bryta mönstret. För mig blev det som vanligt kyckling med cashewnötter fast utan själva cashewnötterna (denice du kan ringa om du inte förstår). Väl på Råsunda bestämde vi oss för att ställa oss bland ungrarna. Valet vi gjorde kan vi motivera med att camp sweden är genomkasst och att vi inte ville stå i regnet. Så vi placerade oss bland rakade 30-åriga män som såg ut att älska kläder av märket Fila. Det fanns en del maffiainslag på deras läktare. Stora beiga rockar och välanvända skinjackor var också populärt. Jag fick en idé om att jag skulle gå fram till den hårdast av grabbarna och fråga om jag fick ta ett kort på oss tillsammans. Påpekade också att jag var från Kanada för att göra karln lite mer mjuk i kläderna och förstående varför jag ville medverka på kort med honom. Han svarade "this time" och hade minst sagt en manlig framhållning. Ska även påpekas att han hade två rejäla pistoler i vardera innerficka. Turligt nog fick jag ta kortet och han visade till och med upp sin vackra tandrad.

Det ryktas om...
att bladlund.blogg.se just nu har bloggvärldens mest åtrovärda titel, "veckans stekare".




/Philip

Kommentarer
Postat av: Vincent

Ena riktigt sköna typer de där ungrarna!

2008-09-11 @ 22:16:47
Postat av: J 2 da onathan

Riktigt hårt philip måste jag säga! Ungerska hulliganer har en tendens att vara ganska så stökiga men du fick ingen slagserie på dig! men jag kan tänka mig att oturern var framme för micke som den alltid är? rätta mig om jag har fel! hände något med micke?

2008-09-11 @ 22:34:17
Postat av: Sarah

Hur menar du nu?

2008-09-12 @ 07:42:07
URL: http://saganomsarah.blogg.se/
Postat av: mark

e du ugersk i så fall

szia hogy vagy?

2008-09-12 @ 08:31:17
URL: http://maark.blogg.se/
Postat av: jompa

jag måste bara fråga dig jonathan. vad har du hört att ungerska supportrar är stökiga? bra koll på ungerska ligan eller?

mvh din kusse

2008-09-12 @ 11:45:52
Postat av: J 2 da onathan

Jag såg på Descovery när det var om fotbolls hulliganer! och då nämde dom ungerska ligan! satt därifrpn kommer informationen! :D

2008-09-12 @ 13:45:27
Postat av: Jocke

Lundberg, dom var inte stökiga på något sätt alls, hur sköna gubbar som helst :)

Synd att inte sverige har några sådana människor!

2008-09-12 @ 14:27:09
Postat av: Anonym

12 ungrare lät mer än 28132st camp sweden så allt var det klass på ungrarna

2008-09-13 @ 00:59:14
Postat av: denice

Philip! sluta håna mig, de får bara dig att vera dum eftersom jag vet vad ironi är :D

2008-09-13 @ 02:47:42
Postat av: Jompa

jaha jonathan, men då kan väl du dra en uppdatering på tabellen i ungerska ligan. gärna skytteligan också om du orkar skriva ned den:D



mvh kusin

2008-09-13 @ 10:57:21
Postat av: mark

OK ok du behöver inte svära du stod ju med en ungersk shal i handen!

2008-09-13 @ 20:55:00
URL: http://maark.blogg.se/
Postat av: Jomiis!

Jompa läser du min text ser du klart och tydligt att jag inte skrev att jag har skarp koll på ungerska tabellen lr skytteligan! Endast ett enstaka reportage om ungerska hulliganer!

//jonathan =)

2008-09-14 @ 02:22:50
Postat av: mark

shalen?

2008-09-14 @ 08:50:43
URL: http://maark.blogg.se/
Postat av: Philip

sia sia

2008-09-14 @ 22:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0